نبود راه مناسب مردم بشاگرد را به چالشی سخت گرفتار کرده است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1396
بازدید : 173
نویسنده : فــردیـن احـمدی

منطقه بشاگرد جنوبی ترین و دورترین شهرستان هرمزگان با منابع معدنی متعدد،متنوع و منحصر بفرد در شرق هرمزگان قرارگرفته است.

بشاگرد واژای آشنای است،که تا چند صبحای مهمان این مردم مهربان این منطقه نباشی و رنج و درد روستائیان را از نزدیک لمس نکنید هرگز بشاگرد و مردمان مهربانش را نشناخته ای.

مردمان بشاگرد،مردانی بی ادعایی هستند که بدون هیچگونه امکانات رفاهی در دورترین نقطه صفربدون امکانات اولیه مناسب گذران زندگی می کنند، و همیشه یار و همراه نظام و انقلاب اسلامی بودند وهمواره هستند.

مشکلات فراوان زندگی و نبود زیرساخت ها و امکانات رفاهی ،اجتماعی و اقتصادی دختران و پسران زیادی در مناطق مختلف بشاگرد فرصت های ادامه تحصیل را از دست می دهند.

گافر یکی از بخش های شهرستان بشاگرد است که زنان و مردان او دردمندانه می خندند و زندگی می کنند و خم به آبرو نمی آورند،متاسفانه نامهربانی مسئولان استان برنامه ریزی دقیق و هدفمند برای بهبود رفع مشکلات منطقه گافر و پارامون در این چند سال دردستورکارمسئولین نبوده است.

مشکلات اصلی راه ارتباطی است که یکی از مهمترین عوامل پیشرفت جامعه را بهمراه دارد،بشاگرد این کمبودها را لمس و احساس می کند.

گافر راه ارتباطی مناسب و دسترسی به مرکز شهر بشاگرد ندارد و رفت وآمد برای مردم در این جاده خاکی ها سخت و دشوار بوده تا جای که خانم های باردار بدلیل سنگلاخی بودن مسیر قادر نیستند جهت درمان و سونوگرافی به مرکز بشاگرد مراجعه کنند، نبود راه مناسب مردم را به چالشی سخت گرفتار کرده است.

طغیان رودخانه های فصلی درمنطقه گافر بدلیل نبود امکانات چون پل رو گذر در مسیر رودخانه‌ها رفت و آمد ساکنین را تا چند روز مختل و برهم می زند،جاده که نیست مسیر خاکی و سنگلاخی طاقت هر شهروندی را سلب می کند.

بیشتر راههای ارتباطی روستاهای بشاگرد با وجود کوهستانی بودنش صعب العبور  و سنگلاخی هستند و در این منطق وسائل نقلیه عبوری با سختی و کندی تردد می کنند ودلیل اصلی نبود زیرساخت های مناسب ارتباطی است، ساکنین این مناطق مسیر یک ساعته را دو ساعت ونیم طی می کنند.

مردم ولایت مداروخونگرم بشاگرد منتظرهستند تاهمدم وهمدردی بیاید و آستین بالا بزند و مرهمی بر زخم های چندین ساله و دیرینه شان باشد.

اگر در روستاهای بشاگرد فردی دچار عقرب گزیدگی یا خانمی باردار موعد فارغ شدن باشد هیچ راهی برای نجات ندارند و با این همه مشکلات در این مناطق چطور می توانند خود را به نزدیگترین مرکز درمانی برسانند،باید چه مشقتی وسختی را تحمل کنند که سالم برسند یا نرسند یا همین پایان عمرشان باشد.

خواسته مردم از مسئولین ذی ربط زیاد نیست،تنها خواسته و نیاز مردم بشاگرد از مسئولان مهربانی و حداقل های زندگی است،تا از سختی روزمره شان کاسته شود.

بارش های باران در تابستان با شدت فراوان بدون هیچ علائم قبلی هواشناسی شروع به وزیدن می کنند و تمام مسیر رودخانه ها و مسیرهای ارتباطی را مسدود می کنند،باوجود اینکه هیچ پل روگذری در این مناطق احداث نشده است مشکلات عدیده فراوانی را برای شهروندان بشاگردی بوجود می آورد، یکی دیگر از مطالبات مردم از مسئولان احداث پل است که زندگیشان مختل نشود.

مطالبه گری حقوق شهروندی:

شهروندان از حق حیات برخوردارند. این حق را نمی‌توان از آن‌ها سلب کرد مگر به ‌موجب قانون همچنین حق زنان است که از برنامه‌ها و تسهیلات بهداشتی و درمانی مناسب و آموزش و مشاوره‌های مناسب برای تأمین سلامت جسمی و روانی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی در مراحل مختلف زندگی به‌خصوص دوران بارداری، زایمان، پس از زایمان و در شرایط بیماری، فقر یا معلولیت، برخوردار باشند.

 برابرقانون و حقوق شهروندی؛ شهروندان از حق زندگی شایسته و لوازم آن همچون آب بهداشتی، غذای مناسب، ارتقای سلامت، بهداشت محیط، درمان مناسب، دسترسی به دارو، تجهیزات، کالاها و خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی منطبق با معیارهای دانش روزو استانداردهای ملّی، شرایط محیط زیستی سالم و مطلوب برای ادامه زندگی برخوردارند

مردم مطالبات خود را از دولت نمی خواند و صدایی بلند نمی شود و همین موضوعات باعث بی اهمیتی و بی توجهی مسئولین به توسعه و اهمیت کلی بشاگرد شده است.

 

 

 

انتهای پیام//

 

 




:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: راه ارتباطی , شهرستان بشاگرد , چالش راه دربشاگرد , پیشرفت جامعه , دولت , گافر بشاگرد , راه ارتباطی , حقوق شهروندی , عصر ایران , مردمان بشاگرد , سردشت بشاگرد , شهربشاگرد , صعب العبور ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 410
بازدید دیروز : 1385
بازدید هفته : 3362
بازدید ماه : 3306
بازدید کل : 128439
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com